Aquest taller es realitza a:
Port de Pollença |
En primer lloc, ens agradaria presentar-vos com treballem en les nostres sessions de tallers musicals, ja que la forma de treballar és important a l’hora de motivar als infants per engrescar-los cap a un aprenentatge més significatiu. Un dels nostres objectius principals és l'experimentació autònoma d'instruments musicals, instruments quotidians i les diferents parts i possibilitats que ens dona el cós humà. Afavorir el control autònom de la respiració, de la veu i dels moviments de les extremitats, mitjançant els diferents instruments.
Per aconseguir-ho tenim les sessions estructurades de la següent forma:
- Ritual d'entrada: donem la benvinguda a tots els alumnes mitjançant el cant/ball d’un cançó, parlam una estoneta i presentam un instrument nou, que ha vengut visitar-nos.
- Experimentació: durant aquest temps, els infants tenen l'oportunitat d'experimentar amb tots els instruments que vulguin , els nouvinguts i els que ja coneixien. Els instruments són presentats dins paneres i ells decideixen amb quins volen experimentar. També els oferim materials casolans, com ara olles, cullerots, “mangueres”, embuts…
- Moment d’expressió corporal: fent danses tradicionals i cantant cançons en rotllana on feim us dels gests per interpretar-les.
- Ritual de sortida: ens acomiadem sempre a través d’una cançó en la qual ballem tots plegats.
Els primers 6 anys de vida són un moment essencial i extremadament significatiu en el desenvolupament global de l’infant: sentits, intel·lecte, emocions, relacions, competències, descobriments, reptes… Des del ventre matern fins a final de la infància, la música és un estímul important per ajudar als nins a créixer plenament com essers humans i facilitar el seu aprenentatge. En un primer moment, el primers sons que els infants identifiquen son les veus dels seus pares, les cançons de bressol, i els distints ritmes i melodies que els proporcionen les persones properes que els envolten. Després, ja comencen aprendre a seguir ritmes amb mamballetes, moviments del cos, comencen a saber quines cançons els agraden més i quines menys...
A l’incloure la música com a part de la seva educació, els infants gaudeixen de moments d’alegria en els que tenen l’oportunitat d’expressar-se: es comuniquen, es mouen, es relacionen amb els demés, i afavoreixen la seva creativitat i imaginació. A més, la música està estretament lligada amb el llenguatge, l’equilibri, la memòria i la intel·ligència. Quan canten cançons amplien vocabulari, augmenten la seva capacitat de memòria, a expressar les seves emocions, a conviure amb grup d’iguals, ja que han de cantar tots junts, respectant un ritme.
Trobem la música per tot allà on anem, ja que a diari escoltem diferents sons, ja sigui el renou del vent, el cant dels ocells, o un soroll més simple com pot ser el clàxon d’un cotxe. A través de la música generem als més petits l’oportunitat de la coordinar moviments seguint ritmes i melodies de distintes cançons, de desenvolupar la motricitat fina i gruixada mitjançant jocs, danses i la manipulació d’instruments.
Per tant, la música és important dins aquesta etapa, perquè aporta molts beneficis als infants: seguretat en si mateixos, ja que genera confiança, seguretat emocional perquè comparteixen vivències i es senten compresos pels demés. Com he dit abans, també afavoreix en l’aprenentatge, ja que en el període de alfabetització estan estimulats a partir de cançons adequades a la seva edat, en les quals les síl·labes son rimes constants i repetitives, acompanyades de gests i aquests fets potencien la millora de la seva parla i de la comprensió del llenguatge. Per acabar cal dir, que a partir de la música es fomenta també l’expressió corporal, ja que com també he comentat anteriorment aprenen a combinar i a coordinar moviments...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada